AFF Suzuki Cup 2010: Some Malaysian Supporters Show How Pathetic We Are


English Version

The Indonesians have warned in the media earlier. “Laser” incident during Malaysia vs Vietnam at National Stadium Bukit Jalil should not be repeated. If Malaysians do it again, they would walk out from the field.

However, it is not that I’m afraid of they would walk out from the field and potential enormous pressure on our players during second leg of AFF Suzuki Cup Final in Jakarta. I’m more afraid on impression and reputation on our football and supporters for unsporting spirit and misconduct which may discredit our revival on being one of the giants in the South East Asian region.

To those who used the laser to “help” Malaysian team during the match between Malaysia and Indonesia, you are not helping. Instead, you are showing how Malaysian team  so weak as if needing laser beams to beat Indonesia in a football match.

“Thank you” for showing how pathetic we are.

STUPID supporter!!!

 

Versi Bahasa Malaysia

Indonesia telah memberi amaran lebih awal dalam media. Insiden “laser” ketika perlawanan Malaysia dengan Vietnam di Stadium Nasional Bukit Jalil tidak harus diulangi. Jika ya, mereka akan keluar padang.

Walaubagaimanapun, bukan itu yang saya risaukan ataupun tekanan berat yang bakal dihadapi oleh pemain-pemain kita perlawanan timbal balik di Jakarta. Saya lebih risaukan tanggapan dan reputasi terhadap bolasepak kita dan penyokong atas ketiadaan semangat kesukanan dan salah tatacara yang akan menjejaskan kebangkitan kita sebagai salah satu pasukan gergasi di Asia Tenggara.

Kepada yang menggunakan laser ketika perlawanan Malaysia dengan Indonesia, anda tidak membantu. Malah, anda telah menunjukkan pasukan Malaysia begitu lemah seolah memerlukan pancaran laser untuk menewaskan Indonesia dalam perlawanan bola sepak.

“Terima kasih” kerana menunjukkan betapa menyedihkannya kita.

Penyokong yang BODOH!!!

 

6 thoughts on “AFF Suzuki Cup 2010: Some Malaysian Supporters Show How Pathetic We Are

  1. Saya Perjuangan..

    SAYA amat tertarik dengan penulisan blog anda yang ternyata ada kualiti yang tersendiri.

    Ianya juga memberi peransang buat saya untuk memantapkan lagi penulisan saya.

    SYABAS saya ucapkan buat anda kerana berjaya mengendalikan blog ini dengan begitu mantap.

    Saya telah linkkan blog anda dalam senarai blog pilihan di blog saya agar pengunjung blog saya dpat bkongsi penulisan anda.

    Saya berharap agar anda juga dapat linkkan blog saya di dalam blog anda agar perjuangan saya melalui penulisan blog dapat dikongsi bersama pengunjung.

    Sekian, Salam Kasih ikhlas dari,

    Melayu CinDia
    Blogger Gelombang Rakyat

    http://gelombang-rakyat.blogspot.com/

You are part of people on the street. My opinion might not as good as yours. Come, please share your thoughts with us!!!

